Die Zukunft von HdRO - Lizenz 2017 - Mordor - Entwicklung

Im Offiziellem Forum sickern so langsam diverse Details der Planungen durch, ich werde euch hier mal eine kleine zusammenfassung bieten was derzeit so bekannt ist.

  • Sie arbeiten an der Erweiterung "Mordor". Voraussichtlich werden die Inhalte über mehrere Patches veröffentlicht. In einem der Mordor folgenden Patches sollen neue Gruppenspielinhalte erscheinen. Sie würden gern einen Raid erstellen, aber sie arbeiten noch an den Spezifikationen welche Art Gruppenspielinhalte es sein werden.
  • Raids werden nicht immer die beste Ausrüstung für alle Slots bieten. Sie wollen, daß Raider nicht nur raiden, sondern auch an anderen Spielinhalten teilnehmen.
  • Sie benötigen mehr als einen Raid um die Raid-Community wiederzubeleben. Auch macht ein Raid allein noch kein "Endgame". Die beste Unterstützung fürs Raiden ist die bestehenden Raids zu spielen.
  • Sie versuchen die Spieler über ihre Vorstellungen/Gedankenspiele zu informieren, solange die Spieler daran denken, daß sich Planungen und Ziele ändern können. Man sollte also nicht jede Aussage als Versprechen/feste Ankündigung sehen.

Originally Posted by Severlin

~ We are working hard on the Mordor expansion. We expect the content to be released over the course of several patches. In one of the follow-up patches of Mordor, we expect to include group content. We'd like a raid to come out at that time, but we are still working on the specifics of what that content will be.

~ Raiding will not always provide the best gear in *every* slot. Many slots, yes. We want people to have compelling reasons to run raids, but we also want players to have compelling reasons to play other activities. Even raiders. We definitely want players to be able to have fun raiding, and get some of the best loot from raiding because we want them to feel rewarded, but we don't want a situation where the raiders are sequestered with no reason to engage in the rest of the game. As for the gear from North Ithilien in particular, it only covers a few specific gear slots. While the gear can match some of the raid loot, it was always our intention to provide a way to upgrade the gear loot, using the same system, to be even better than the items from Northern Ithilien.

~ We need more than one raid to revitalize the raiding community. We are proud of the last raid, and we saw good participation since the raid provided different levels of difficulty to help many different players play the content, but one raid does not an endgame make. Right now we'd like a raid in Mordor's follow up patch - considered part of the expansion itself - but that's a long time between raids. We realize that. We are excited to create more raids in a variety of scales, and the best thing you can do to support that effort is to play the raids we put out.

Sev~

(Caveat: I will try to provide players with our thoughts as long as the players realize that sometimes our schedules and goals must change.)


Einen neuen Entwicklerbrief wird es voraussichtlich erst im neuen Jahr geben:
 
Yes, this is something we expect to do, but it'll probably be after the new year due to scheduling and such. Our plans, however, remain unchanged, and we expect the transition to have relatively little visible impact in-game. That said, we are extremely excited to be able to work on LOTRO, and with Mordor coming next year, we've got huge plans.

Auf Spielervorschläge gab es als Antwort: Was wäre wenn uns herausrutschen würde, daß derzeit eine umfangreiche Überarbeitung der Avatare für die Mordor Erweiterung geprüft wird. Möglicherweise wird man per Option zwischen den alten und neuen Avataren und Animationen wählen können. Sollten neue Haar- oder Gesichtsvarianten hinzugefügt werden, würden diese jedoch nicht für die alten Avatarversionen zur Verfügung stehen.
 
What if I let it slip that we are looking at substantial avatar revamps for the Mordor expansion?

I think we can all agree that prospect can be both exciting and scary. Avatar preference is super subjective, and even some of the best received game revamps have a percentage of players who prefer the old look. We are looking at providing an option to use the old avatars so we are not forcing players to use newly updated models and animations if they don't want to.

Having two avatar paths then becomes a design challenge if we add new hairs or facial options; the old avatars wouldn't have an equivalent option.

These are the types of design and art challenges we are wrestling with as we work on the expansion.

Sev~

Lag-Probleme haben weiterhin Priorität. Daher wurde z.B. das clientseitige Effektsystem überarbeitet. "Bei mir lagt es" ist nicht wirklich hilfreich. Wichtig sind präzise Fehlermeldungen.
 
Lag continues to be a priority. As an example, we just had a rework of the client side effect system to fix lag associated with singular creatures with stacked effects.

The key thing we need from players when talking about lag is specifics on where and how they are seeing problems. It is extremely problematic for us to take action on vague declarations. The more specific the report, the more we have to track it down.

Sev~

Derzeit wird der Fehler " General Error 0x100005E6 " untersucht, der dazu führt, daß man im T1-Modus des Schlachtzuges Thron des Schreckensherrn nicht an die Inhalte der Beutekisten kommt. (Dieser Fehler sollte mit dem Heutigem HotFix 22.12.2016 behoben werden)
 
Ack! We are actively investigating this.

Cordovan hat sich zum Thema Lizenz geäußert: sie wurde erneuert und wird für den Rest der Laufzeit des Spiels kein Problem sein. Sie erwarten HDRO (mit Unterstützung der Spieler) noch viele Jahre weiterzuentwickeln.
 
As stated in the FAQ, the license has been renewed. Since this license is no different from every other IP license, and since it's a standard piece of behind the scenes business, it is not something we are going to provide further specifics on. Suffice it to say, the license will continue to be a non-issue for the rest of the game's life, and we expect to continue developing LOTRO for many, many years to come, with your support.