Seit gestern gibt es den neuen Entwicklerbrief, dazu wurden nun auch einige weitere Details bekannt gegeben.
- Die Instanzen in Osgiliath werden 3er/6er sein. Keine Raids oder epischen Schlachten.
- Die PvMP-Map könnte eine Kopie der PvE-Map werden bzw. eine zusätzliche Ebene (Layer). Sie wird nicht zeitgleich mit dem PvE-Update kommen.
- Am neuen Musiksystem wird weiter gearbeitet.
- Die EU-Server kommen nach Amsterdam. Wir sollen von den niedrigeren Ping und neuerer Hardware profitieren. Die Serververwaltung und Updates erfolgen weiter durch Turbine und sollen weiterhin zeitgleich mit den US-Servern erfolgen (sonst wären wahrscheinlich wegen der Patches auch verschiedene Launcher notwendig).
- Es soll in Zukunft auch der Serverwechsel für Sippenanführern möglich werden, damit die Sippen mitgenommen werden können. (keine Angabe was mit den bisher servergebundenen Währungen wie Zeichen und Mithrilmünzen passieren wird).
Auch soll es wohl für das Jahr 2015 keine weitere erhöhung des Levelcaps geben. Derzeit sind wir bei Level 100. Wenn wir glauben schenken dürfen wird dies auch so über das Jahr 2015 so der fall sein.
Minas Thirit soll ein größeres Update werden für die zweite Jahreshälfte. (Herbst 2015) davor erwarten uns kleinere Updates, sowie in der ersten Jahreshälfte das Update16 mit Osgiliath
Zitat:
Level Cap increases: Not in the cards for this year
Group & Solo content: Both of these styles of play are very important to the development team, so there is never an intention to only do one for the foreseeable future. In fact, just the opposite. We are constantly trying to balance the availability of play for all styles of adventure. Just because one update has group content in it, does not mean that it will not also have content that is solo-able or that the next update wont fit that bill. I personally, due to the random times I have to jump in and out of game, tend to be a solo player, so I would hate to see that option go away.
Minas Tirith: will not be an expansion. It will be another large regional update slated for the second half of the year.
Zitat:
Itemization: We are constantly looking into ways to improve itemization. I wont jump into that heavily because it is very detail specific and is better handled by the developers working directly on it. As we get closer to the Osgiliath release you should see Dev Diaries and posts outlining the specific design ideas and asking for feedback.
Release Schedule: We are looking at 2 major region releases for the year. Osgiliath in the Spring and Minas Tirith in the Fall. Between those releases will be smaller updates with other features, fixes, etc. I do not believe in assigning or announcing dates on updates until we are nearing a completed state as that impedes the opportunity to make corrections based on feedback or testing. This is why I also dont talk in details about things you might not see for a couple months or more, because details change.
As designs solidify, individual developers will bring those to threads and/or to the testing environment to discuss details and incorporate your feedback. The idea here is that the Yearly plan is not just us sitting in a room, making a list and then telling you what you will get for the year and hoping you like it. It is about trying to find what you the community of LOTRO need to improve upon your game experience and how we can get that to you with the resources at our disposal. It is a living document which we have released merely the frame of, the details will come out as we work with you down the plan throughout the year.